Tuesday, August 25, 2009

:. Welcome To UKRIDA .:

Tuesday, August 25, 2009 |
Bismillah..

Mungkin entry ini sedikit terlambat dari tarikh sepatutnya. Namun aku masih juga ingin lakarkan buat catatan perjalanan hidupku ini.

Tahniah dan Selamat datang diucapkan kepada adik-adik (angkatan 2009) yang telah tiba di Jakarta pada 18 August yang lalu. Terima kasih kepada KakFini, KakJua dan rakan2 (Senior 2005), KakQama dan rakan2nya (Senior 2006) Zainoor, Tymah, Atul dan Rai (Senior 2007) serta Asri , Azam dan rakan2 (senior 2006) kerana turut serta dalam menguruskan junior-junior 2009 yang baru sampai. Walaupun ada antaranya yang masih belum hilang lelah lagi selepas pulang dari menjadi urusetia, namun masih tetap tersenyum meraikan kedatangan junior baru. Syabas!
Mereka yang bertuah semua adalah pelajar tajaan MARA di bawah Skim Pelajar Cemerlang (SPC) dan jumlah kesemuanya adalah 46 orang. Seperti biasa kaum hawa mendominasi kaum adam dengan majoriti 33 orang berbalas 13 orang ^^


Semua telah diagih-agihkan mengikut penempatan masing-masing yang telah ditetapkan. Ada yang satu rumah 23 orang (kalah rumah 14 ^^), ada 4 orang dan sebagainya. Mudah2an adik-adik betah tinggal di sana, insyaALlah.

Ahad lepas, telah diadakan pengenalan kepada ta'lim Pak Romi untuk adik-adik yang baru sampai bertempat di Masjid Nurul Hikmah, Tanjung Duren. Alhamdulillah, semua hadir tanpa berkecuali, baik lelaki mahupun perempuan. Aku dan Tymah(Fatimatuzahra) ditugaskan sebagai Fasilitator kepada kumpulan LDK kami. Tiada aktiviti apa, sekadar berta'aruf dan tadarus al-Quran.

LDK tersebut tidak terhenti di situ sahaja. Kami teruskan dengan aktiviti tadarus al-Quran pada setiap malam selepas solat witir di Masjid Nurul Hikmah. Syabas diucapkan kepada Biro Agama kerana mengorak langkah menyumbangkan idea ini.

Sepanjang tiga hari Ramadhan, alhamdulillah, setiap malam selepas solat witir, para junior muslimah setia menanti untuk sama-sama bertadarus al-Quran. Semakin hari semakin bertambah. Alhamdulillah. Segala puji hanya kepada-Mu.

Aku senang melihat adik-adik ini. Semangat mereka aku puji kerana walaupun ada di antara mereka yang masih belum lancar dalam bacaan, namun mereka tetap bersemangat hadir dan tekun belajar. Alhamdulillah. Takpa, kita sama-sama belajar dan menegur untuk menjadi yang lebih baik. Mudah2an fenomena ini akan terus berkekalan bukan hanya dalam bulan Ramadhan tapi setiap masa, InsyaALlah..

Harapan aku hanya satu. Semoga ukhuwah kami akan tetap utuh untuk saling membimbing dalam usaha melahirkan graduan-graduan dalam bidang perubatan yang berjaya bukan sahaja di dunia juga di akhirat sana, Aminn ya rabbal 'alamin..

Jazakallah~


Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog