Sunday, August 30, 2009

:. Hari Ini .:

Sunday, August 30, 2009 |
Bismillah..

Hari ini seperti hari-hari biasa aku akan masuk menjengah forum untuk melihat kalau-kalau ada yang perlu aku lakukan. Masuk tanpa perasaan, berlegar daripada satu thread ke satu thread. Sesekali aku klik pada 150 latest thread untuk melihat kalau-kalau ada thread baru yang bermasalah. Sempat juga aku menikmati 'santapan' di forum walaupun tidak banyak. Alhamdulillah, bilangan m** semakin bertambah dan mereka semua rajin-rajin belaka. Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing.

Setelah penat aku berjalan, aku berhenti untuk memberi ruang pula kepada buku-buku yang berada di hadapan mata. Sekali lagi aku selak muka surat demi muka surat tanpa perasaan. Sokmo tak ada perasaan aku ni. Baca jela.

Aku mengerling seketika pada jam di handphone. Tepat jam 3 petang. Dalam kotak fikiran aku, sah mereka sedang beratur untuk menaiki bas dan aku masih dalam dilema, berkira-kira mahu turut serta atau tidak. Teringat ancaman nonoy dua hari lepas apabila aku mengatakan tidak mahu turut serta pada iftar di kedutaan Malaysia. "Haih kena pergi. No excuse. Jai marah, dia suruh pergi juga". Aku sms hafiz mengatakan aku jadi pergi. Asalnya awal-awal aku dah cancel tapi nonoy berjaya menggoyahkan keputusan aku. "Baik m**". Hafiz yang berjaya mengesan aku di portal Islamic tu membalas ringkas. Harap-harap dia tidak buka mulut kepada sesiapa.

Taraaa! Tepat jam 5 petang, aku masih berada di bilik ini dan di rumah ini. Aku tak pergi pun dengan alasan tiada siapa di rumah. Embak Maya ada reunion dengan teman-teman SMP beliau. Sebenarnya aku segan. Pasti ramai tetamu (pelajar2) yang akan turut serta. kalau ada housematees aku, bolehlah juga bawa bersembang. Lagipun, hari ni adalah hari aku tanpa perasaan. Malas rasanya diri ini mahu melangkah ke mana2. Nak makan pun tiada selera. Satu biji nasi pun tak terisi buat perut aku ni. Cukup setakat minum air kosong dan dua keping kek dah boleh mengenyangkan, alhamdulillah.

Esok kelas bermula seperti biasa dan rabu aku menghadapi peperiksaan pula. Maka bermulalah hari serabut aku. Perlu lebih fokus pada study dan melupakan seketika tanggungjawab lain. InsyaALlah, kita pasti bisa, jika kita berusaha.

Okes memang tak ada motif pun entry kali ini. Sekadar ingin meluahkan buat catatan baru!Haha!Lagipun, aku yakin tiada siapa pun yang berminat untuk membaca blog aku ni kerana merapu sokmo. Blog aku bukan untuk dipromosikan kepada umum, ianya adalah teman aku di kala suka mahupun duka. Aku harap ada pihak yang memahami~

Jazakallah~


Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog