Tuesday, August 25, 2009

: Holiday + Study : Apakah?. :

Tuesday, August 25, 2009 |
Bismillah..

Alhamdulillah, hari ini merupakan hari pertama aku mengikuti Semester Pendek dan juga merupakan pengalaman pertama setelah dua tahun berada di UKRIDA. Setiap kali cuti aku akan pulang ke tanah air tapi buat pertama kalinya, cuti kali ini destinasi aku adalah UKRIDA!Flight sesat tak jumpa Kuala Lumpur.Hehe.

Hari ini aku cuma ada satu kelas iaitu Parasit. Aku ingat tak ramai yang join tapi hampir penuh ruangan kuliah tadi. Ramai rupanya ^^ Semester pendek ni lagi best dari kelas-kelas pada waktu pengajian biasa kerana jadual tidak terlalu padat. Satu hari ada dalam dua tiga kelas sahaja. Jadi balik tu adalah masa untuk buat revision subjek yang belajar tadi. Tidak seperti pada hari pengajian biasa, kelas bermula seawal jam 7.30 dan selesai pada jam 4.00 petang. Memang memenatkan. Tapi apa nak buat, inilah cabaran yang perlu dihadapi. Ni baru sikit cik adik oi belum lagi praktikal So, jangan mengeluh dulu~lalala~

Walaupun kelas tidak begitu padat, tapi aku dah janji nak skor dalam semester pendek ni kerana aku telah mengobankan masa aku bersama keluarga di Malaysia semata-mata untuk ikut semester pendek. Bak kata ayah, "Takpa, untuk masa depan akak juga. Sekali sekala tak balik, boleh blajaq2 kenai negara orang. Bila lagi kan? Esok-esok dah balik Malaysia, kot2 la rindu kat Jakarta pula.Hehe". Pandai ayah pujuk ceq.

Aku dah minta cuti di iLi bermula hari ini sehingga infiniti. Asyik minta cuti ja aku ni. Esok-esok diberhentikan baru padan muka. Takpa, jika itu yang terbaik, aku rela^^ Bukan sahaja cuti di iLI, facebook pun aku cuti juga. Kalau ikut keinginan hati, aku tak sanggup berpantang ni lagi-lagi dengan si iLi tu. Haish takpa sabaq sikit. Semoga semuanya akan baik-baik sahaja tanpa aku, insyaALlah. Maaf na rakan-rakan mod :(

Maas salamah wa ilalliqa'

Jazakallah..





Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog