Thursday, August 13, 2009

:. Mereka Telah Pulang .:

Thursday, August 13, 2009 |
Bismillah..

Alhamdulillah, semester 4 telah dilalui sampai ke akhirnya. Semua sudah mulai bercuti bermula hari ini sehingga 12 September 2009. Kemudian kami akan jadi pelajar tahun 3. Alhamdulillah, berkat pertolongan-Mu kami masih di sini dan mudah2an kami berjaya menamatkan pengajian kami di sini dan kembali ke tanah air untuk menyemai bakti kepada masyarakat dan agama, aminn..

Hari ini semua housematees aku dah balik ke Malaysia. Pagi tadi, Sarah, Aisyah dan Nija berangkat dulu kemudian disusuli Ana dan Fydot pada waktu tengah hari. Tapi semasa Ana nak keluar rumah tadi, Nija 'call' mengatakan 'flight' mereka 'delay'. Mesti flight Ana pun akan delay.

Erm kesian housematees aku, cuti kali nie paling banyak dugaannya. Sudah beberapa kali mereka tukar tiket, tapi masih berlaku juga ada yang tidak kena. Apalah agaknya khabar Nija, Aisyah dan Sarah? Sempat ka tidak mereka kejar 'flight' transit ke Kelantan dan Terengganu. Mudah-mudahan ALlah permudahkan segalanya.

Malam tadi trip yang terakhir adalah Nadia. Om Lokman dengan murah hati sudi hantar Nadia ke 'airport' memandangkan dia keseorangan ke sana. Jadi kami bertiga (Om Lokman, Embak Maya, dan aku) bersama-sama menemani nadia sampai dia berlepas.

Sayu juga melihat sorang-sorang keluar rumah pulang ke Malaysia. Saat paling sayu adalah ketika menghantar Nadia tadi. Sebelum ni aku akan ke airport untuk pulang ke Malaysia tapi kali ini aku hanya singgah sebentar untuk menghantar teman.

Pulang dari airport tadi, Om Lokman dan Embak Maya bawa aku pusing-pusing ambil angin. Mungkin mereka ingin menghiburkan hati aku yang agak kesayuan ketika itu. Terima kasih Om, terima kasih embak. Kalian berdua memang sangat baik. Rasa seronok sangat jalan-jalan ambil angin tadi. Alhamdulillah..

Sampai di rumah, terasa begitu sunyi sekali. Selalunya waktu-waktu begini rumah ni agak riuh dengan suara mereka yang menyanyi dalam bilik masing-masing untuk melepaskan 'tension' ketika study. Sekejap-sekejap mesti ada yang keluar bilik. Kalau tidak ke bilik air, merayap ke bilik-bilik orang lain. Tapi malam ni terasa sunyi sangat. Kalau ada pun bunyi pintu bilik dibuka, itu pasti embak Maya. hehe..

Cuti sebelum ni ada yang tidak balik kerana buat semester pendek. Pada mulanya aku pun nak join mereka, tapi disebabkan ada perkara yang perlu diuruskan di Malaysia, aku terpaksa pulang dan tundakan hasrat tersebut pada cuti kali ini. Kalau boleh taknak bertangguh lagi. Selagi masih mempunyai kesempatan, kena gunakan dengan baik. Ayah pun dah pesan, "takpa susah dahulu, senang-senang kemudian".

Kalau aku pulang juga kali ini mesti Embak Maya tinggal sorang-sorang. Takpa, kiranya atul sambil teman embak Maya la kan?ehehe..Mungkin ini salah satu hikmahnya atul berada di sini ,tidak di Malaysia.Tiba2 rasa teruja sangat nak memulakan semester pendek! 'First time' ni!Mudah2an segalanya berjalan dengan baik!Cuti yang dikorbankan harus dimanfaatkan dengan sebaiknya. InsyaALlah..

Semangat!Semangat!Semangat!

Jazakallah..


Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog