Wednesday, August 19, 2009

:. Kongres PKPMI - Hari Kedua.:

Wednesday, August 19, 2009 |
Ahad, 16 Augst 2009

Bismillah..

Setelah sarapan, kira-kira jam 8 pagi majlis diteruskan dengan laporan aktiviti setiausaha dan bendahari PKPMI Pusat dan seterusnya perletakan jawatan AJK PKPMI Pusat untuk sesi 2008/09. Sayu pula rasanya melihat mereka yang telah setahun memperjuangkan nasib-nasib pelajar Malaysia di Indonesia ini melepaskan amanah yang selama ini digalas. Namun, jasa-jasa kalian tetap akan dikenang. Terima kasih atas sumbangan kalian semua.





Tiba pula giliran pucuk pimpinan yang baru menggantikan yang lama. Jika dahulu YDP Pusat adalah saudara Akmal (PKPMI Jakarta) kini kerusi beliau diduduki oleh saudara Khairul @ Yoyo (PKPMI Bandung). Mudah2an saudara Yoyo dapat melakukan kemajuan demi kemajuan untuk pelajar-pelajar Malaysia di Jakarta.InsyaALlah..



Aktivit di malam hari pula diteruskan dengan program ‘team building’. Setiap kumpulan sudah bersiap sedia dengan persembahan masing-masing termasuklah kumpulan urusetia. Tak sangka, di sebalik keseriusan mereka, kelakar juga rupanya mereka ni. Banyak bakat yang terpendam!Tahniah! Kumpulan urusetia pula mempersembahan sketsa ringan dan nyanyian yang diubahsuai liriknya menceritakan pengalaman sepanjang kami bertugas sebagai urusetia. KakJua( ketua urusetia) menitiskan air mata kerana terharu melihat persembahan daripada kami!hee.

Setelah selesai majlis malam itu, cadangan awalnya kakFini mengajak wakil2 wanita untuk bersantai di swimming pool tapi kerana majlis habis lambat ditambah pula beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan, maka kami terpaksa batalkan dan semua kembali ke bilik masing-masing untuk berehat kerana esok masih bersisa lagi satu hari.


Related Posts



2 kritikan:

Wal said...

kakak purdah tuh lawa.
nak ngorat la. hahah.

UkhwAh said...

nak no telefon?

p/s:pshh bru tau taste syawal yg lbh tua..ehem..hem..

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog