Wednesday, August 19, 2009

:.Kongres PKPMI - Hari Pertama.:

Wednesday, August 19, 2009 |

Sabtu, 15 August 2009

Bismillah..

Seawal jam 8.30 pagi kami berempat (Nonoy, Rai, Tymah dan aku) bergerak menuju ke Hotel Park Lane, Jakarta dan tiba setelah 30 minit perjalanan. Semasa kami tiba di perkarangan, terdapat sebuah teksi di hadapan kami yang dinaiki tiga orang pelajar yang baru tiba dari Soekarno-Hatta Airport. Mereka merupakan wakil dari cawangan Jogjakarta.

Kami mengalami masalah untuk ‘check in’ atas beberapa sebab. Alhamdulillah, nasib baik bilik untuk urusetia sudah dapat digunakan. Dapatlah kami meneruskan beberapa persiapan sebelum majlis bermula kurang lebih beberapa jam sahaja lagi.

Dalam jam 11 pagi, wakil-wakil daripada setiap cawangan sudah mula memenuhi perkarangan hotel. Aku terpaksa ganti tempat Nonoy di meja pendaftaran menemani Tymah yang keseorangan. Nak mengelat tak dapat juga, aleh-aleh duduk juga aku kat meja penfdaftaran tu melayan pelbagai kerenah tetamu. Kita tanya nama depa, depa tanya nama kita balik. Macam-macam aksi dan telatah para tetamu yang hadir. Sabar jela. Kongres kali ini disertai 63 orang (49 lelaki dan 14 perempuan) dari 15 cawangan. Kebanyakan yang hadir menjawat jawatan sebagai YDP PKPMI cawangan masing-masing. Hebat-hebat belaka!


Perjalan kongres pada hari ini berjalan dengan baik, Alhamdulillah. Namun ada jugalah masalah-masalah selingan yang tidak dapat dielakkan tapi tidak mengganggu perlancarang program. Paling ketara apabila Dato Duta’ terpaksa menukar jadual beliau menjadi lebih awal atas sebab-sebab yang tertentu menyebabkan segala program harus diubah semula di saat-saat akhir. Namun keadaan kembali pulih seperti sedia kala, Alhamdulillah.

Pada sebelah malam, setelah semua selesai makan malam, telah diadakan pindaan perlembagaan PKPMI. Seperti yang dijangka, perbincangan menjadi begitu hangat sekali. Aku yang duduk melihat daripada belakang pun terasa bagai berpeluh-peluh melihat perdebatan mereka dalam menolak mahupun menerima akta tersebut dipinda dan sebaliknya. Sebenarnya, dalam sesi pindaan perlembagaan ini, yang diperlukan hanya kata setuju atau tidak dan bukannya membincangkan mengenai setiap fasal kerana sebelum ini sudah ditanya kepada setiap wakil cawangan jika ada apa2 cadangan untuk meminda perlembagaan tersebut, namun semuanya diam. Hanya beberapa cawangan sahaja yang respon. Minum malam terpaksa ditangguh sehingga majlis selesai.

Aku dan Tymah terpsaksa tunggu untuk menyusun nama-nama wakil untuk program ‘team building’ pada malam esok. Mujur aku dan Tymah satu bilik, jadi lebih mudah untuk berurusan walaupun kami pulang lewat ke bilik. Setelah selesai menyusun, kami pulang ke bilik untuk merehatkan badan yang kelelahan setelah seharian berkejar ke sana ke sini. Selesai solat isyak baru teringat, list tadi perlu dihantar kepada Rai untuk ditaip. Nampak gayanya terpaksalah aku turun ke bilik mereka. Nasib baik Rai belum tidur.



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog