Wednesday, August 19, 2009

.: Kongres PKPMI- Hari Terakhir.:

Wednesday, August 19, 2009 |
Isnin, 17 Augst 2009


Bismillah..

Hari ini merupakan hari terakhir kongres ini berlangsung. Mungkin sebab semalam pulang lewat ke kamar, kebanyakan wakil turun lambat ke kafe untuk bersarapan. Berkali-kali digesa cepat naik ke ruang meeting kerana tetamu daripada JPA, MARA dan Atase agama sudah sampai dan sedang menunggu di ruang lobby.

Aku ditugaskan menyambut Puan Uyun , pegawai MARA di Jakarta. Setelah bersembang sepatah dua kata, aku tinggalkan Puan Uyun bersama Kak Hidayah, kerana aku ingin menghambat wakil-wakil yang sedang bersarapan di kafe agar mereka tidak santai2 dan segera naik ke ruang sidang. Rasa macam nak cekik sorang-sorang sebab masih boleh santai sedangkan tetamu sudah llima belas minit menunggu!Haishh!

Selesai perjumpaan bersama pegawai penaja, para wakil diberi taklimat agar segera pulang ke kamar masing-masing untuk berkemas dan ‘check out’. Bilik urusetia penuh dengan bagasi dan barang-barang daripada wakil. Sebelum berangkat pulang, mereka masih mempunyai satu slot lagi iaitu, bengkel etika sosial bersama Dr Junaidi Abu Bakar, Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia. Aku dan beberapa urusetia lain duduk dalam bilik urursetia untuk menguruskan beberapa urusan yang bersisa. Sebenarnya ramai yang mengelat untuk tidak hadir ke bengkel tersebut tapi dihalau oleh urusetia!Haha padan muka!ehe..

Selesai majlis penutup dan penyampaian hadiah dan sijil, para wakil sudah bersiap untuk makan tengah hari dan solat zuhur kerana bas yang akan membawa mereka ke airport tiba jam 2 petang. Tiba-tiba terasa sayu la pula saat berpelukan dengan mereka( sama jantina). Walaupun perkenalan singkat, namun terasa bagai sudah mengenali antara satu sam lain. Semua baik dan ramah belaka. Merekaturut mengucapkan penghargaan kepada pihak urusetia atas kelolaan majlis yang cukup baik. “Perfect! Kitaorang datang 20 kilo, balik jadi 40 kilo” seloroh wakil daripada Jogjakarta. Kami ketawa bersama.


Alhamdulillah, berpuas hati jugalah kerana majlis berjalan dengan lancar. Banyak pujian yang kami terima kerana semuanya berpuas hati dengan perjalanan kongres yang begitu baik. Namun, KakJua selaku ketua urusetia yang seharusnya mendengarkan pujian2 tersebut setelah seminggu bersusah payah menguruskan segalanya untuk mmastikan majlis berjalan dengan lancar. Kesian beliau, sehingga terpaksa dikejarkan ke hospital kerana mengalami ‘electrolyte inbalance’!You’re a good leader, my sis!

Apapun, saya sangat gembira dan sangat menghargai pengalaman yang sungguh manis ini! Dapat mengenal exco2 besar dalam PKPMI dan beramah mesra dengan mereka. Semoga ALLah melindungi ukhwah ini agar kekal selamanya! Paling best, dapat kenal dan bekerjasama dengan manusia-manusia lucu lagi menghiburkan hati!Pasti akan sentiasa merindui kalian =( Pengalaman menjadi urusetia kongres yang sangat mengujakan!Best!ALhamdulilah..

Jazakallah khairan kathira~



Related Posts



2 kritikan:

Wal said...

gambaq kecik. org pn kecik.
hoho.

UkhwAh said...

amboi2..
kemain mengutuk org!
macamlah dia besaq sgt..
sekali kak atul tolak, masuk parit!

hohoho~

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog