Sunday, May 24, 2009

:. Terima Kasih Atiqah .:

Sunday, May 24, 2009 |


Bismillah..

Tadi semasa aku tengah tension buat assignment, tiba-tiba tikot (Nur Atiqah Zainal Abidin) telefon. Dia pesan, petang nanti dia nak datang rumah, just drop by katanya. Kesian dia pun tidak sihat selepas balik daripada rumah aku dua hari lepas. Kesian tikot berjangkit dengan atul la tu. Get Well Soon, dear! Ingatkan tikot telefon nak datang tidoq sini lagi..isk3!

Tengah leka melayan ILuvIslam tiba2 aku dengar suara orang panggil2 nama aku. Nasib baik masa tu aku tak dengar mp4 kalau tak, panggil sampai rumah runtuh pun aku tak dengar!haha! Aku agak tikot la tu sebab dia kata nak datang petang ni. Aku dengan sepantas kilat turun ke bawah sampai pakai sweater pun terbalik!Malu ja!haha! Sampai ja kat bawa nampak tikot dah terpacak depan grill sementara Salmah menunggu di luar pagar dengan basikal comelnya!hehe..

Tiba2..........."Atul nah"! Tikot menghulurkan sepohon kaktus dan sekeping kad yang kiut miut. Siap ada nama lagi untuk kaktus ni!haha!Tikot!Terima kasih! Serius sangat terharu! Atul dah janji, lepas UkhwAh 'pergi' atul taknak ada kaktus lagi tapi disebabkan ianya pemberian tikot, atul terima dengan hati yang ikhlas dan gembira! Atul janji atul akan jaga Titi dengan baik!InsyaALlah.. Tatau nak cakap macamna. Rasa' happy' yang teramat sangat. Lepas ni atul study adalah penemannya. Terima kasih tikot =)



Terima kasih juga atas kata-kata semangat yang tertulis dalam kad comel tu!InsyaALlah kita sama2 bersemangat ya?!La Tahzan 'titi' (Tikot & aTul) !! Semoga berjaya di dunia dan akhirat. InsyaALlah. Saya sayang kamu kerana-Nya. Semoga ukhuwwah yang terjalin kekal dalam rahmat dan perlindungan daripada-Nya..aminn..Titi (tikot & atul) always be a friend forever..InsyaALlah..

p/s: UkhwAh dan Titi sentiasa di hati =)


Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog