Wednesday, July 1, 2009

:. Belum Selesai .:

Wednesday, July 1, 2009 |
Bismillah..

Entry kali ni sekadar memanfaatkan masa rehat sebelum meneruskan lagi pelayaran (bukan tidoq). Setelah selesai se'pekan' mengharungi dunia exam, minggu ini (6 hari) perjuangan diteruskan tetapi lebih lama daripada minggu lepas (4 hari). Nasib baik isnin ni cuti, lepas tu mula blok baru dan exam lagi dan berakhirlah semester 4 tahun kedua =)

Sedikit cemburu melihat status senior di ym yang bakal berangkat pulang ke tanah air besok. Bercuti panjang sebelum menempuh alam praktikal (seram!!). Lagi sebulan giliran kawan-kawan aku pula, pulang untuk cuti akhir semester. Tinggal jela aku yang masih meneruskan perjuangan menempuh semester pendek. InsyaALlah pulang juga tapi hanya sepuluh hari untuk menyambut lebaran =) Tiket dah di tangan hanya ajal maut dan ketentuan-Nya yang menjadi pemisah segalanya.

Masih bersisa beberapa exam :

Parasitologi - Teori & Praktikum
Ilmu Penyakit Dalam -Teori
Bedah-Teori
Patologi Klinik - Praktikum
Integrasi- Teori


Ya ALlah kuatkanlah hamba agar terus tabah dan bersemangat menggalas amanah ini. Never givup!!Keep moving!Boleh!Boleh!Semangat!semangat! Ok dah nak p sambung balik bertaaruf dengan parasit-parasit yang merosakkan hati manusia :) p dlu..Opss! Hari ini birthday KakNiza!!Hepi bufday sis!!May ALlah bless you, aminn..

Jazakallah..


Related Posts



2 kritikan:

AsNiza said...

semangat2!! jangan give up.. moga Allah permudahkan segal urusan atul, tabahkan hati yer sis..

mula2 akak rasa nk bersorak sebab atul balik raya nie.. then baca sepuluh hari je.. kendian teringat.. isk2.. raya akak kat kelantan..

tak kira tak kira.. akak nk juga jumpa atul, nak pok pale, nak sekeh, nak tarik telinga semua laa.. hahaa..

moga Allah panjangkan umur kita, atul dan akak agar kita dapat bertemu lagi, suatu hari nnt, insyaAllah. amin..

UkhwAh said...

insyaALlah!!
ya baik!semangat otomen kembali!ekeke..

adeii, kalo camtu nak lari awai2..penyek atul nnt dikerjakan akak..kui3!

InsyaALlah..tp atul balik aloq setaq..yes dpt lari!ekeke..

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog