Thursday, July 30, 2009

:. Apabila Budak Pelat Berkata-kata.:

Thursday, July 30, 2009 |
Bismillah..

Macam dah lama ja tak menulis, rasa kaku pula. Sekarang masih lagi dalam mode imtihan jadi tak dapat nak perah otak mengeluarkan idea-idea untuk menulis. Maklumlah, penulis ni short term memory dia kurang sikit. Kalau nak tulis sesuatu perlu masa 2-3 jam. Untuk masa-masa kritikal ni, 2-3 jam sangat perlu untuk menghabiskan nota-nota peperiksaan.

Dua hari yang lepas tangan ni rasa gatal sangat nak telefon family. Padahal dua hari sebelum tu 2 hari berturut-turut ayah telefon. Tak pa sabar lagi. Tapi semalam rasa tak tahan sangat nak sampaikan berita gembira tu kat family. Dengan berbekalkan beberapa ribu rupiah kredit yang ada, telefon jugalah tapi sempat kata "ayah, kredit tenat, lupa topup. Boleh tak ayah call ceq balik?"ehe mesti depa pelik, kena ribut apalah budak sorang ni.

Tengah duk sembang, tiba-tiba kredit ayah pula habis. Ayoyo..Baru ja nak lelap mata, tiba-tiba angah pula call. 'Lor, napa pula angah call ni?' Pelik sebenarnya. Tiga hari lepas ayah kata, angah p Kerteh, tapi dapat pula line dia nak call. Selalunya kalau dah ada atas laut, jangan kata dia nak telefon, kita telefon pun tak dapat. Rupanya angah dah balik semalam.



"Cik Lang, bila cik Lang nak balik? Hannan rindu cik Lang.". Tiba-tiba suara budak kecik kua kat phone tu. Cam sangat suara tu. Dah la pelat!hee.. Rindunya kat budak kuat makan tu. Rupa-rupanya dia sibuk2 nangis nak cakap dengan cik lang tup2 kredit ayah habis. Itu yang angah pula telefon. Angah kata, petang tadi masa dia balik, sempat dia 'kidnap' Hannan bawa balik umah. Haha profession angah sejak dulu. Pernah sekali, angah kidnap tanpa beritahu kak zura. Haha melilau cari anak dara dia. Nasib baik tak ada penyakit jantung, kalau tak confirm angah di black list sebagai 'WaNteD'!haha!

Kanak-kanak ni cepat ja membesar. Masa first balik dulu baru pandai berjalan. Masih jatuh-jatuh lagi. Mula-mula tu dia takut-takut lagi. Yela makhluk asing mana pula duk dukung dia ni. Balik lepas, dah boleh lari-lari dan lompat-lompat dah. Sama naik dengan pakcik-pakcik dia. Kalau hantar balik rumah, tak mahu. Seronok main dengan pakcik-pakcik. Kalau di rumah tu sunyi agaknya. Ummi dia dah ada baby baru.ehe cian Hannan. Sebab tula kowt hannan lebih suka duk umah nenek dia.

"InsyaALlah, nanti cik lang balik." Itu jela yang dapat aku kata. Tiba-tiba pula terasa sebak. Sepanjang cuti semester, inilah kali pertama aku tak balik. Hehe terasa juga kesayuan tu saat kawan-kawan lain bercerita planning mereka apabila sampai malaysia nanti. Tapi, perlu dicekalkan hati, dikuatkan azam. Aku dah planning nak buat semester pendek akhir semester ni sejak cuti semester lepas, jadi aku tak boleh berpatah balik.

InsyaALlah, jika tiada aral melintang, dan diberi kesempatan oleh ALlah swt, lapangan terbang LCC bakal menyambut kepulangan insan ini..Haha!Tak sabarnya nak balik!!Saya sangat merindui kalian!!Nak tuntut semua janji-janji manis!!Hehe..

Okeh, nak p sambung study dulu. Semangat dah kembali. ehe,,
Semoga sihat-sihat dan sejahtera selalu!!Semangat!

Jazakallah..



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog