Friday, July 24, 2009

:. First Homework.:

Friday, July 24, 2009 |
Bismillah..

Terima kasih kepada ILa dan Makngah yang sangat bermurah hati memberi saya 'homework' ni. Saya sangatlah gembira sampai tak terungkap dengan kata, hanya air mata menjadi saksi dibuli oleh anda berdua!Piat telinga sorang2 baru taw. Ekeke..

Demi tidak menghampakan 'penghargaan' yang diberi, saya akan jawab. Jom!

These are the rules:


1. Go to your photo files…Select the 6th photo folder.
2. Select the 6th photo in that folder.
3. Post that photo along with the story behind it.
4. Then challenge 6 blogging friends to do the same!


Masa ni, kami sedang menunggu giliran dipanggil doktor untuk membuat ujian 'skill lab'. Dalam keadaan berdebar-debar tu masih juga sempat pukul gambar sekeping dua. Masing-masing menampakkan wajah ceria di hadapan kamera, sedangkan jantung ni dah rasa macam nak tercampak keluar. Hehe..

Kami berdiri di hadapan bangunan dua tingkat yang memuatkan sebelas bilik. Setiap bilik ada seorang penguji (doktor) yang akan menunggu dengan setia setiap orang pelajar untuk diuji 'skill' yang telah diajarkan dalam kuliah, dua minggu sebelumnya.

Antara banyak-banyak exam, skill lab ni lah yang aku paling takut setiap bulan. Kenapa setiap bulan? Memang setiap bulan ada exam ni dan setiap kali itulah aku berdebar-debar sejak malam hari sebelumnya sampai rasa nak tercabut jantung. Minta-mintalah aku tak ada masalah jantung bila habis belajar nanti ^^

Mudah-mudahan kami berjaya menghabiskan perjuangan di sini dan kembali ke tanah air sebagai manusia yang dapat berbakti kepada manusia yang lain. InsyaALlah..

Memandangkan syawal telah mencetak rompak semua list saya, maka dengan ini saya mengisytiharkan sesiapa yang telah menbaca entry ini silalah jawab. Hehe..

p/s: maaf lambat jawab, 'imtihan mode'.

Sekian..


Related Posts



10 kritikan:

Wal said...

dr robee tenggelam di lautan manusia. wakaka

UkhwAh said...

mana2?
mana laut?
tak nampak pun..
kakAtul nmpk rumput ja..
lalala~

Wal said...

mane la nak nmpk. TINGGI sangat~

lalala~

UkhwAh said...

syawal2,
sib bek kakAtul ni TINGGI,
klau kakAtul rendah, sian pula
kpd yang RENDAH2 tu..
ekeke~

Wal said...

haiya. ayat sarkastik pun x phm~

UkhwAh said...

kakAtul xsempat blaja..
org xpandai, sampai darjah satu ja ngaji..
kecik2 dh turun bendang..isk3..

Wal said...

uuuuuuu....nangissssss...
huaaaaa....sedihhhhhhh...














(pencarian anak wayang musim ke-2)

UkhwAh said...

isk3...
nah amik kain mop ni
lap air mata tu..
huduh org laki nges lg2
antagonis nges!malu2..

kui3!

Wal said...

spam kelima utk post ni.

sape nangis.
saya kan anak wayang.

UkhwAh said...

ish tula, asik2 nama syawal ja
yang ada.dah la xpemes..isk3..

mana taw duk syap2 tu menangis
tu kakAtul bg kain mop..ehe..

dah insaf cpt..spam ja kejanya..haishh!

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog