Thursday, July 2, 2009

:. Exam ke Tak Ni? .:

Thursday, July 2, 2009 |
Bismillah..

Selesai ujian Praktikum Parasit pagi tadi (jam 8.30 pagi), aku, Fydot, dan Aisyah bergegas pulang ke rumah dan kemudian ke CL (ciputra land) untuk membeli hadiah dan kek untuk birthday Ana. Ingatkan nak p terus ja dari kampus tapi masing-masing lupa bawa duit =P Mujurlah kami bertiga selesai terlebih dahulu daripada housemate yang lain terutama Ana, jadi dapatlah kami pergi secara sembunyi.

Kami cuba jalan yang jauh yang belum pernah kami lalu sebelum ini untuk mengambil angkut bagi mengelakkan bertembung dengan Ana. Alhamdulillah selamat. Sampai di CL kami lihat pintu utama baru di buka, lampu di dalam baru 2-3 yang dihidupkan, dan eskalator juga belum dihidupkan. Kami lihat jam, baru pukul 9 pagi rupanya. Hehe malu sendiri. Itulah akibatnya kelam-kabut untuk mengelak daripada bertembung dengan Ana sampai jam pun tak perasan pukul berapa. Nak balik macam tak berbaloi, satu jam je lagi. Kami pun masuk jugalah walaupun muka dah tebal 5 inci.huu..

Sementara menunggu, kami sempat ambil gambar sekeping dua bersama patung-patung dalam watak Ice Ages yang akan ditayangkan dalam bentuk 3D tidak lama lagi. Comel! Ambil peluang sementara tiada orang.ekeke. Suasana lengang sangat, seperti kami bertiga sahaja yang berada di situ. Selepas bergambar, kami duduk di kerusi berdekatan dengan sebuah kedai souvenir dan bersedia untuk menerkam apabila ia dibuka. Aku lihat jam tangan, pukul 9.30 pagi. Masih bersisa setengah jam. Masing-masing sudah kebosanan + mengantuk gara-gara berjaga untuk exam pagi tadi. Kesian, sabar neh~


Oleh kerana rasa segan duduk di kaki lima tu, kami decide p makan dulu di Restoran Solaria. Nasib baik restoran ni dah buka tapi kami lah pelanggan pertama mereka dan hanya kami penghuni dalam restoran besar itu. Segan juga, tapi lagi segan duduk di kaki lima berhadapan dengan lif, orang keluar masuk sambil memerhatikan kami. Rasa nak pakai topeng Power Rangers ja masa tuh..isk3..

Sambil menunggu, kami bersembang. "Kita ni macam tak exam ja. Esok ada IPD dan Parasit kowt". Takpa demi housemate tersayang kami akan tetap sabar menunggu. Makanan pula sampai lewat. Jam menunjukkan pukul 10.30 pagi. Sepatutnya dah boleh pergi beli hadiah dan kek Ana dan kemudian boleh segera pulang untuk sambung study kerana exam masih bersisa dua hari.

Selesai membeli apa yang perlu, kami bergegas pulang. Turun daripada angkut nampak Sarah yang datang dari arah warteg (warung tegar-warung nasi) sambil tersenyum-senyum. "Owh dah agak dah. Lampu bilik Aisyah dan Atul bernyala tapi sandal tak ada. Pandai atur strategi eh?". Kami senyum ja. Nak tergelak rasa macammana kami boleh terfikir nak buat macam tu dalam keadaan 'last minute'.

Sarah cover kami dari depan. Line clear. Masing-masing kelam kabut masuk bilik untuk elak bertembung dengan Ana. Aku dan Aisyah terus senyap dalam bilik. Fydot pula buat-buat keluar bilik sambil bersembang dengan Sarah. Hehe penuh muslihat. Kalau Ana perasan juga tak tahulah. Elok kita bertiga resign ja jadi pelakon. Award lama-lama tu simpan dalam kotak jela.hehe.


Tadi kami baru selesai meraikan hari ulangtahun Ana. Alhamdulillah walaupun dalam keadaan sederhana ditambah kesibukan exam, semua masih dapat berkumpul bersama meraikan hari bahagia teman serumah. Kepada Ana, selamat hari ulangtahun yang ke-21! Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Semoga berjaya di dunia dan akhirat. Aminn..Comel tak water dispenser tu? Haha kami dah tak tahu nak beli apa. Kapan-kapan atul singgah bilik tumpang ambil air ya? hehe..Lagi satu nak pesan, kalau dah bunyi jam loceng tu (hadiah drp Embak Maya) cepat-cepat bangun. Habis riuh satu rumah nanti. huhu..

Bulan lepas dua kali makan kek. Bulan ni dah dapat satu. Next bufday girl kita pakai cup cake jela eh? Takpun kita buat lempeng ka? Jimat sikit duit..Haha..Siapalah orang tu :P

Majlis dah selesai, sekarang semua jom pakat study! Hari nie ada dua exam best lagi manthop!Semoga semua bertemu najah!InsyaALlah!Semangat!Semangat!Semangat!


Jazakallah..


Related Posts



2 kritikan:

AsNiza said...

salam..

hepi belated besday kpd Ana..
moga segala wish dan doa dimakbulkan, amin..

p/s: besday fydot pn bulan Julai gak ke? ^_^

UkhwAh said...

w'salam wbt..

minn..nnt atul sampaikan ^_^

aa, 11th July =)

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog