Saturday, July 18, 2009

:. Selamat Ulangtahun Kelahiran Mak .:

Saturday, July 18, 2009 |
Bismillah..

Mak,
Selamat Hari ulangtahun kelahiran
Semoga mak peroleh keberkatan umur
Dan semoga rahmat dan keredhaan-Nya
Mengiringi mak hingga ke akhir hayat.

Mak,
Terlalu besar pengorbanan mak pada kami,
Mak kendung kami selama sembilan bulan sembilan hari,
Mak berperang dengan maut saat lahirkan kami,
Mak menahan kesabaran sepanjang membesarkan kami,
Mendidik kami anak-anakmu yang nakal tidak mendengar kata ini.

Mak,
Jika diberi pilihan diri ini tidak mahu menjadi dewasa,
Masih ingin menjadi anak mak yang nakal belaka,
Merindui bebelan mak saat diri ini tidak mendengar kata,
Merindu berkejar-kejaran dengan mak saat diri nakal tak terkata.

Mak,
Maafkan kami anak-anakmu yang nakal ini,
Terima kasih atas didikan dan pengorbananmu mendewasakan kami,
Mengajar kami erti kehidupan ini,
Mengenali dunia mencari yang akhirat yang abadi.

Mak,
Begitu mendalam rasa rindu ini padamu,
Terasa bagai ingin memeluk erat tubuhmu,
Ingin sekali ku usap wajah lembutmu,
Merasakan kehangatan kasih seorang ibu.

Mak,
Saat perut bergendang di waktu malam,
Terbayang air milo semanis kasih mak,
Dan nasi goreng sehangat sayang mak,
Tak pernah jemu tak pernah lelah menabur bakti.

Mak,
Riangnya diri ini tatkala mendengar suaramu sebentar tadi,
Tergambar wajahmu yang mengukir senyuman gembira,
Terasa tidak sabar benar diri ini ingin pulang,
Mengubat rindu yang kian lama tersimpan.

Mak,
Seumur hidup ini takkan mampu kubalas kasihmu,
Juga tak setanding dengan pengorbananmu,
Engkaulah ibu yang terbaik dalam hati ini,
Takkan ada pengganti sehingga akhir nanti.

Mak,
Halalkan setiap titisan darahmu saat melahirkan kami,
Juga setiap titisan air susu yang menghilangkan dahaga kami,
Halalkan cebisan hatimu andai pernah kami lukai,
Dan halalkan kasih sayangmu yang sentiasa mendamaikan jiwa ini.

Mak,
Doakanlah kami anak-anakmu,
Semoga kami menjadi anak yang soleh dan solehah,
Menyejukkan perutmu dan membahagiakan dirimu,
Redhailah kami agar redha Allah mengiringi kami.

Ya Allah,
Rahmatilah mak dan ayahku,
Bahagiakanlah mereka di dunia dan akhirat,
Seperti mana mereka mengasihiku,
Kurniakanlah mereka barakah dan redha dari-Mu..

aminn ya rabbal 'alamin..



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog