Wednesday, September 30, 2009

:. Cuba .:

Wednesday, September 30, 2009 |
Bismillah..

Baru balik dari meeting pertama UMSA setelah batch 2007 pegang untuk sesi 2009/10. Banyak jugalah yang dibincangkan dan alhamdulilah segalanya berjalan dengan baik. Mudah2an selepas ini pun segalanya akan berjalan dengan baik dengan pucuk pimpinan yang baru setelah batch 2006 bersara ^_^

Aku memegang biro keselamatan dan kebajikan bersama syak. Tadi dah diserahkan fail yang harus dikemaskini dan dibuat penelitian oleh biro masing-masing untuk melaksanakan tugas pada 'pemerintahan' baru ni. Beberapa aktiviti untuk masa terdekat juga telah dirangka terutama yang melibatkan junior 2009 yang baru sebulan di sini.

Aku p dengan sarah tadi. Sarah bendahari bersama-sama dengan Azmil. Lepas ni dia digelar ceti lagilah duk kutip duit-duit kami. Along versi perempuan. Haha jangan marah Sarah, just kidding. Sejak menerima surat perlantikan lagi aku dah terfikir untuk meletak jawatan dan Sarah juga tahu mengenai hasrat aku untuk melepaskan jawatan tersebut kepada orang lain yang lebih layak. Bukan nak mengelak dari tanggungjawab tapi aku takut aku tak mampu untuk melaksanakannya dengan baik apabila memikirkan aku masih mempunyai komitmen lain.

Tadi sebelum meeting tamat, aku telah berterus terang dengan semua ajk untuk menarik diri dan aku sempat juga aku selitkan kata-kata amanat agar persatuan ini tidak hanya riuh apabila ada aktiviti dan kemudian senyap hilang berita. Kalau boleh aku nak persatuan yang mewakili pelajar-pelajar Malaysia di UKRIDA ni terus aktif terutama melalui pergerakan biro-biro agar kewujudannya dirasai oleh semua pada setiap masa dan lantas membela kebajikan pelajar-pelajar di sini dan bukan kewujudannya hanya sekadar menyatakan 'ada'.

Alhamdulillah mereka menerima teguran aku itu dengan berlapang dada cuma apabila aku meminta izin untuk menarik diri mereka agak terkejut lantas ada yang tidak bersetuju dengan penarikan tersebut. Hafiz selaku Presiden menasihati aku supaya ambil sedikit masa untuk cuba dahulu dan jika mengalami apa2 masalah boleh refer pada ajk yang lain. Aku tak mampu membantah kerana aku tahu mereka semua sangat berharap agar kami dapat bekerjasama untuk erus menghidupkan UMSA. InsyaALlah aku akan berusaha mana yang termampu.

Masa nak balik tadi, sempat juga sorang dua mengusik menggunakan ayat 'tarik diri' yang merujuk kepada aku. Haish buak-budak ni memang, ada ja 'point' nak kenakan orang lagi-lagi nonoi yang memang kuat menyakat tu. Haish sabar jela.

Apapun, besar harapan aku untuk melihat UMSA menjadi wakil pelajar-pelajar Malaysia di sini dalam menguruskan beberapa perkara dan juga sebagai satu wadah untuk menyatukan kami, pelajar-pelajar Malaysia UKRIDA, InsyaALlah.

Mudah-mudahan keberkatan dan pertolongan ALlah bersama perjalanan persatuan ini, dan semoga hati-hati kami bersatu dalam kasih sayang kerana ALlah swt..Aminn ya rabbal 'alamin..

Jazakallah.


Related Posts



4 kritikan:

mohad said...

semoga berjaya....

UkhwAh said...

insyaALlah..
terima kasih ^_^

Wal said...

ketua bibik sedunia.
hohoho.

UkhwAh said...

amboi2 budak ni..
tak sayang tgn ka?haish~

exam!exam!exam~

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog