Monday, September 28, 2009

:. Surat Layang .:

Monday, September 28, 2009 |

Bismillah..

Pagi tadi, belum sempat lagi aku duduk M memberikan sepucuk surat berlipat tanpa sampul yang tertera nama aku dengan tulisan pen berwarna biru. Risau juga sebab tu pertama kali aku dapat surat macam tu. Kalau dari pihak Universiti, apa pula yang aku dah buat? curious....curious..


"Sukacita dimaklumkan saudari bla..bla..bla.. telah dilantik sebagai ketua biro bla..bla..bla... Pemilihan dilaksanakan berdasarkan bla..bla..bla.."

Entah aku pun tak pasti apa perasaan aku masa tu. Speechless. Aku tak tau aku mampu ke tak pikul amanah ni. Tanggungjawab ni bukan mudah tambahan aku ni dah la spesies "pamimaliflamwau" lagi-lagi kalau memerlukan aku berurusan dengan ikhwah. Macam mana lah boleh nama aku naik ni? EEEeee geramnya!

Masa mesyuarat biro beberapa bulan yang lepas, aku dah suarakan penarikan diri untuk tidak memegang sebarang jawatan walaupun ahli-ahli biro secara tidak rasmi memaksa aku memikul amanah sebagai setiausaha. Bukan sengaja mengelak cuma terasa diri dah tak mampu memikul amanah lain sedangkan amanah yang sedang dipikul ni pun masih tak tercapai tangan nak uruskan semua. Study pula makin lama makin susah. Kalau aku ni budak genius takpelah juga ni asyik makan semut ja. isk..isk..

Setelah membuat iklan di ym, akhirnya ada yang berani mengaku.

S: Saja nak ikat atul supaya tak lari ke biro lain.
Me: Are you talking about Biro Agama? Kan atul dah tolak lamaran tu? I'v told you everything right? That's mean i'm still in dis biro. So, isu pasal lari biro tak wujud kat sini. Haih~
S: Ok2..Calm down..Dun b to0 emotional, atul. Please take it easy. Actually we'v discuss abot dis and we'v decided to pick you as a person who can conduct our biro. Do worry ok, you can do it! Dun make us dissappointed atul..
Me: Arghh..confused..ok i'v to go..btw thank you so much..i'm trying..InsyaALlah, wif ALlah's helps. Assalamualaikum..
S: InsyaALlah..waalaikumussalam (^;^)

Majlis perlantikan dan meeting tu berlangsung esok. Memang esok akan jadi hari bersejarah la nampak gayanya. Walaupun sekarang aku masih dalam mode kecewa dan masih tak dapat menerima kenyataan ini tapi mudah-mudahan hati ini ikhlas menerima kepercayaan dan amanah ini suatu hari nanti. InsyaALlah.

p/s: i'm sorry..



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog