Wednesday, June 3, 2009

:. Nak Balik :P.:

Wednesday, June 3, 2009 |
Bismillah..

Isk3 tiba-tiba takdak mood nak study!huk..Salmonella sp? Klebsiella sp? Escherichia sp? Apakah? Berpinar-pinar mata aku tengok buku modul ni. Bak kata Aisyah terasa bergegar-gegar otak!Sob..sob..Bak kata kawan2 praktikum aku kat matrik dulu, otak saya tepu cikgu!Haha kalah Neil Armstrong!Alasan2..

Semalam, Ana tiba-tiba buat pengumuman tak rasmi yang cuti raya dah dapat taw!habis semua serbu bilik ana nak taw gosip panas tu!Haha kalau nak tau perkara paling best didengar kat sini adalah cuti!Berseri-seri muka p kelas!hehe sadis kanak2 ini.

Ada yang dah berkira-kira nak beli tiket dalam masa terdekat ni dan oang tu termasuklah aku (memang takdak keja!Exam!Exam!). Nasib baik semalam pulsa (kredit) aku takdak kalau tak dah lama habaq kat ayah! Kesian ayah nnti jadi macam balik sebelum ni dah empat kali aku asyik cancel sebab tak sure balik bila. Sekejap kata balik sekejap kata tak jadi. Alih2 terpacak juga aku kat bumi Malaysia bulan tiga lepas.kui3..Kali ni takmoh habaq la.Nak balik senyap2.Haha jangan kena tinggal, depa balik Aloq Setaq dlu dah la. Raya juga aku sorang2 kat KL nanti. Naya ceq!

Perkara yang paling sadis di sini adalah cuti lambat updated. Kami kan sisitem baru jadi tempoh kuliah + exam tu tak sama dengan sistem lama yang fix masanya. Kami di sini last minute baru tau cuti tu bila. Kadang-kadang nasiblah dapat tau bila harga tiket melambung-lambung.Lagi kesian kalau dah beli tiket tapi tiba2 cuti berubah, jadi terpaksalah beli tiket baru!hehe..

Takpelah, ni namanya pengorbanan. Walaupun ditelan rasa 'peria', tapi mudah2an bila masuk dalam usus halus terserap juga 'nutrient' yang berguna untuk tubuh. Mudah2an ALlah swt sentiasa mengurniakan kekuatan dan kemanisan dalam menggalas tanggungjawab ini.

Kadang-kadang bila fikir2 balik, lagi kesian yang duduk lagi jauh dari kami. Ada yang tak balik2 sejak depa p. Dah habis belajar baru dapat balik. Bila mengenangkan situasi orang2 begini, baru timbul rasa insaf dan bersyukur dalam diri. Sebab tu aku selalu pesan pada diri, nak dongak ke ats kadang-kadang tu boleh tapi jangan sampai lupa nak tunduk balik. Kalau kita susah, ada ramai lagi orang lain yang lagi susah. Haishh..

Dah malas nak membebel. Back to normal! Segala macam microorganism sedang menanti untuk ditaaruf satu persatu!Kalau ada rezeki, sampailah nanti. Kalau takdak jomlah pakat-pakat raya kat sini na?Ekeke..

Semangat!Semangat!Semangat! (angkat2 tangan ala2 orang korea versi melayu duduk endon!hee)

Sekian..



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog