Thursday, June 25, 2009

:. Jangan Bersedih Cintaku .:

Thursday, June 25, 2009 |

wahai cinta,
kasihan benar diri ini kepadamu,
mereka melaungkan setia bersamamu,
sanggup mempertahankan dirimu tika
tangan hina menyentuh dirimu,
memahat dirimu sebagai mahkota hati,
tak rela berpisah walau badai datang menguji,
rela berkorban sehidup semati.

namun cinta,
bila diri lelah, terluka dengan permainan dunia,
segala janji seakan kabur di pandangan mata,
dirimu dibebaskan dengan pemeliharaan Pencipta Suci,
sebagai pengganti penjagamu yang akur dengan
permainan duniawi..

Wahai cinta,
janganlah engkau bersedih,
inilah lumrah dunia,
saat kudrat mengiringi jiwa,
diri merasa mampu menggalas segalanya,
namun tika ujian melanda,
dunia seakan gelap gelita,
harapan yang dulu bersinar indah,
kini semakin pudar di pandangan mata.

Pasrahlah wahai cinta,
mereka sudah tidak betah lagi melayan kerenahmu,
pergilah dikau pada mereka yang masih mencari nur di sebalik fitrahmu,
berbaktilah selagi kudrat bersamamu,
menyampaikan seruan pemilik yang Abadi,
petanda dirimu berserah mengabdikan diri.

Wahai cinta,
janganlah dikau berputus asa,
walau mereka tidak lagi bersamamu,
ingatlah dikau tidak pernah sendiri berjuang
mempamerkan matlamatmu,
ingatlah pada Dia yang setia mengiringi langkahmu.

Jangan sesekali engkau merasa lelah seperti mereka,
berjuanglah pertahankan hukum Tuanmu,
Majulah ke hadapan dan jangan sesekali engkau berpaling,
doaku sentiasa bersamamu,
juga kesetiaanku padamu kuserahkan pada-Nya
sebagai pemelihara Cinta dan Cita-cita ku.

p/s: cinta itu masih setia menanti, mengharapkan pemujanya kembali bersama2 berjuang di jalan murni..semoga diberi ketenangan dan kelapangan hati..Patah tumbuh hilang berganti, tapi yang berganti tidak pernahkan sama dengan yang telah patah. Tabahkanlah hati kami, ya ALlah..

Semangat!Semangat!Semangat!


Related Posts



3 kritikan:

1JJa1912 said...

wahhh..berbakat..leh p jauh lagi nih..

AsNiza said...

Jom..

Sama2 perjuangkan cinta itu.
Semoga Allah memberi kekuatan agar kaki ini terus kuat melangkah, kehadapan bukan kebelakang..

Amin..

UkhwAh said...

1JJa1912: ehe xdalah ijja, xreti pun..
sj buang tebiat d malam2 ke'tension'
krn exam..=P
<== nyorok bwh katil menahan malu ^_^

KakNiza: jom2!!aminn..semoga ALlah sentiasa
menjadi pelindung kita drp putus asa.
bersama kita pertahankan 'cinta' itu.
InsyaALlah..semangat! ^_^

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog