Saturday, June 27, 2009

:. Malang Ke Lawak? .:

Saturday, June 27, 2009 |
Bismillah..

Ni taktau la nak dikategorikan cerita lawak atau malang. Sejak daripada pagi sampai la malam tadi ada ja perkara yang berlaku. Antaranya:

Presentation mula lambat

Minggu ni exam berderet-deret mula dari hari Isnin sampailah khamis. Penat atau tak hanya Dia sahajalah yang mengetahui. Habis exam hari khamis, malam tu kena pulun pula siapkan PBL (assignment). kerja-kerja bermula selepas berbuka dan alhamdulillah jam 4 pagi semua selesai. Power point untuk presentation dah aku check dua tiga kali takut2 esok nak present tiba-tiba xda. Haru! Selepas sahur, aku lena sekejap. Takpa dapat sejam pun jadilah sebelum masuk subuh sebab aku bajet lepas presentation esok aku blh balik tidoq sebab kelas seterusnya mula tengah hari.

Presentation sepatutnya mula jam 7.30 pagi tapi hari ni lecturer lambat pula sampai. Jadi kami mula dalam jam 8.30. Walaupun aku sangat mengantuk, alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar. Sepatutnya presentation habis dalam pukul 9.20 am, tapi disebabkan ramai lagi kawan aku yang tak present, jadi kami selesai kira-kira 10.30 am. Geram memang geram. Dah kurang masa tidur aku satu jam. Haishh..

Angkut Tak Bergerak-gerak

Balik tu pula, 20 minit aku tercongok sorang2 dalam angkut yang tak bergerak-gerak. Waa masa tuh wase dah nak menangis dah. Dalam hati, "kalaulah pakcik tau betapa berharganya 20 minit ini pada saya yang amat mengantuk ini, mesti dari tadi pakcik dah jalan". Isk3..ALhamdulillah kekuatan-Mu masih mengikat kesabaranku.

Ponteng Kelas! (Macam Bangga ja)

Balik tu aku terus tidoq. Ada satu jam sebelum zohor dan 1 jam setengah sebelum kelas IPD (ilmu penyakit dalam) bermula. "Atul!Atul!Atul!" Dari dalam bilik aku dengar suara Sarah sayup2 panggil aku. Owh dah zohor rupanya. Tiba2 aku rasa kepala ni berat sangat, dan susahnya badan nak bergerak. Aku gagahkan diri, beritahu Sarah aku tak berapa nak sihat dan minta tlg dia ambilkan laptop aku pada Phui . Sedihnya, aku dah janji dengan Phui nak jumpa dia ambil laptop masa kelas IPD, aleh2 aku yang tak pergi. isk..isk..isk..

Ayam kena curi

Petang tadi, ingat nak berbuka dengan roti ja sebab tak larat nak pergi beli makanan. Tak boleh nak berdiri lama, rasa nak muntah. Selera pun takdak. Lepas solat Asar, alhamdulillah kuat sikit badan ni. Aku beli makanan untuk berbuka dan sahur sekali. Untuk berbuka, nasi satu, ayam bersos dan tempe satu manakala untuk sahur, nasi separuh dan ayam goreng biasa. Balik tu aku letak atas meja luar sementara aku pergi bersihkan diri.

"Atul, ayamnya tadi diusik kucing". Kata embak mufti. Mula-mula aku tengok elok ja, macam tak terusik cuma kertas bungkusannya ja yang sedikit carik. Lama juga aku duk belek ayam goreng untuk sahur tu. Dalam hati, dah terpikir ada tak infeksi Toxoplasma sp, Leptospira sp, etc. hee. Lama2 baru aku perasaan, pada ayam tu ada bekas gigitan. Kucing, kucing, rezeki kamulah ya. Takpa2 bekalan telur dalam ais box tu masih mencukupi =)

Dikejar kucing (bukan anjing)

Lepas solat isyak, aku dengan Nija p rumah Phui nak ambil laptop. Mulanya Phui nak hantar tapi kesian pula dia sorang2 malam-malam ni duk meraba cari rumah kami. Di pertengahan jalan, aku nampak seekor anak kucing berwarna hitam yang jalan pada arah bertentangan. Aku dah pegang baju nija dah. Kami jalan macam biasa. Elok ja kucing tu melepasi kami, tiba2 last minute dia 'ubah fikiran' lalu mengikut kami. Aku ingat Nija tak takut kucing jadi bolehlah aku kunun2 berani sket tapi rupa2nya 2x5.Hehe.. Dah la tak sihat, kena buli pula tu.Isk3.. Jika bukan kerana meeting, esok jela aku ambil laptop aku tu. Ngeri2!

Hari isnin ni sambung exam lagi sampailah hari sabtu. Semoga terus diberi kekuatan dan kesihatan tubuh yang baik untuk meneruskan langkah menggalas amanah ini. InsyaALlah.



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog