Saturday, April 4, 2009

:. Di Manakah Masaku? .:

Saturday, April 4, 2009 |

Bismillah..


Semalam, baru sahaja aku online tiba-tiba kak yati buzz aku. Kami bersembang tidak begitu lama kerana aku minta diri untuk sambung ‘study’. Exam just around the corner….


“Akak dah niat, kalau atul online kali ni akak nak tegur”. Pilu aku baca ayat kak yati tersebut. Bukan sahaja kak yati, sebelum ni pun kak Nur juga meluahkan rasa yang sama. Ya Allah kenapa bukan aku yang menegur mereka dahulu?Malunya aku membiarkan seorang kakak yang menegur dahulu seorang adik .


Sejak akhir-akhir ini aku merasakan masa-masa ‘riang’ ku sudah rakus dimamah kesibukan yang aku sendiri tidak sedar yang aku sudah kelemasan dibawa arus. Jika dulu aku sering ada masa untuk perkara-perkara lain selain daripada tanggungjawab utamaku tapi kini tidak lagi. Dulu aku sering menziarahi teman-teman di webchat nasyidfm walaupun sekadar bertanya khabar. Aku juga sering menegur krew2 nasyidfm sama ada di ym ataupun di skype. Pernah ada seseorang menegur aku, “belajar medic tak sibuk ke?” Masa tu aku pun pelik. Kenapa, budak medic busy macammna? Masa tu aku dah rasa cukup busy tapi ternyata aku cepat sangat menafsir. Perjalanan aku masih jauh rupanya dan masih banyak lagi onak yang perlu aku tempuhi dan sudah pasti masa lah musuh utamaku. Setiap masa adalah nyawa.


Webchat yang dulu menjadi teman bila kelapangan namun sekarang tidak lagi. Ada sahaja tugas lain yang perlu aku kerjakan terlebih dahulu sehingga memang tiada masa langsung untuk menjenguk teman-teman di sana. Palin aku sedih, aku bukan atul yang rajin menegur kakak2 dan adik2 di ym lagi malahan merekalah yang sering menegur aku dulu. Kawan-kawan aku juga jarang sekali aku menegur. Kadang-kadang aku cuba juga curi sedikit masa menegur adik-adik namun tidak semua. Terima kasih atin dan filzah yang tak jemu2 menegur akak walaupun kadang2 akak lambat reply kerana tak perasan ada pm kamu berdua. Maafkan akak. Ada pula yang merajuk kerana aku online tapi tak tegur mereka. Tak kurang ada pula yang hantar komen di friendster, merajuk kerana katanya aku jarang online. Ya Allah dik, akak minta maaf sangat-sangat.


Adakah ini permulaan pengorbanan yang harus aku terima? Perlukah aku melepaskan tanggungjawab lain yang sedang aku pikul saat ini ? Kadang-kadang aku sendiri keliru apa yang harus aku lakukan. Ibarat ditelan mati emak diluah mati bapak. Aku tak boleh merungut. Aku harus teruskan perjuangan. Aku hanya sedih kerana aku tiada masa untuk mereka. Aku tak boleh main2 seperti dahulu lagi. Everything was changes! Ini perubahan yang harus aku terima. Doaku semoga Allah melindungi dan merahmati sahabat-sahabat aku semua. Maafkan aku. Maafkan aku..maafkan aku..


Jazakallah..



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog