Sunday, November 1, 2009

:. Indahnya Perasaan Ini .:

Sunday, November 1, 2009 |
Bismillah..

Entry kali ini sekadar ingin meluahkan rasa gembira dan terharu kepada insan- insan yang Allah swt hadirkan dalam hidup penulis sepanjang bergelar hamba untuk tempoh masa yang singkat ini. Alhamdulillah.

Jika sesetengah orang gembira dan berbangga ketika menerima kata-kata cinta daripada kekasihnya, begitu juga dengan diri ini. Kata-kata I love you, ana uhibbuki fillah, saya sayang kamu, saya cinta kamu dan pelbagai lagi yang membawa pengertian yang sama iaitu, sebuah pengucapan seseorang kepada orang lain untuk mengekspresikan perasaan sayangnya.

Walaupun kata-kata itu aku terima bukan daripada seorang kekasih apatah lagi yang bukan mahram, tetapi sudah tidak dapat digambarkan betapa indahnya perasaan yang hadir. Tiada langsung perasaan segan mahupun malu tetapi yang ada hanyalah perasaan bahagia. Begitu kuat sekali ikatan ukhwah yang terjalin antara kami. Alhamdulillah.

Tapi sebentar tadi, kata-kata seorang adik berjaya meruntuhkan hati ini. Secara tiba-tiba beliau menegur di ym dan berkali-kali beliau menyatakan rasa sayang terhadap diri ini. Pada mulanya aku agak kehairanan kerana sebelum ini beliau tidak pernah seperti itu. Namun, demi Allah, aku tidak tegar menahan kesyahduan yang menyelinap dalam hati ini.

Subhanallah! Sungguh besar anugerah Allah swt. Dia hadirkan insan-insan ini dalam hidupku yang membuatkan hidup ini menjadi lebih sempurna dengan kasih sayang yang mereka kongsikan buat diri ini. Walaupun aku sedar, tiada apa yang diri ini mampu lakukan untuk membahagiakan orang lain apatah lagi menjamin untuk tidak melukai mereka, tetapi ALlah masih memberi kesempatan kepada diri ini untuk menerima dan merasai kasih sayang yang mereka hulurkan. Alhamdulillah.

Aku tidak mempunyai kakak apatah lagi adik perempuan. Tapi , Allah swt telah gantikan kekurangan itu dengan begitu ramai adik perempuan, kawan-kawan dan kakak- kakak yang begitu penyayang dan baik hati. Alhamdulillah, Indah sungguh perasaan yang hadir setiap kali kami bertemu walaupun hanya di alam maya tanpa melihat paras rupa dan susuk tubuh, tapi hati kami terasa begitu dekat sehingga begitu terasa begitu kuat sekali perasaan cinta yang hadir.

Semoga benih kasih dan sayang ini akan tumbuh subur bersama pohon kasih dan sayang daripada Allah swt agar membuahkan rimbunan keimanan dan ketaqwaan kepada-Nya. Semoga kerinduan kami, menguatkan rindu kami kepada-Nya dan ingatan antara kami mengingatkan kami kepada-Nya. Ya ALlah, peliharalah ukhwah yang kami bina serta satukanlah hati-hati kami agar tetap teguh bersama kekuatan cinta-Mu, dan jauhilah kami daripada hasutan syaitan yang mampu merapuhkan kekuatan cinta antara kami, aminn ya rabbal ‘alamin..

Terima kasih semua! Saya sayang kamu! I Love you! Ana Uhibbuki Fillah! Wo Ai Ni!
Jazakallah.


Related Posts



2 kritikan:

Anonymous said...

err.. i pon xda adk.. abg kakak sume dah ada kuarga msg2..tggl i sorg2.. tp xksh sgt.. ibu bapa semangat i.. kwn2 kkuatan i.. berkwn biar beribu.. berkasih biar satu.. err..sekali lg xda kna mgena.. oupss..da azan...salam..

UkhwAh said...

ehe~
sila2..

w'salam wbt.. (maf lmbt reply krn exam)

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog