Saturday, March 21, 2009

.: Pertemuan Pertama :.

Saturday, March 21, 2009 |
Bismillah..

Sejak hampir sebulan yang lalu, Kak Niza dan Nisa asyik memujuk aku untuk berjumpa apabila aku pulang ke Malaysia dan setiap kali diajak aku akan memberi seribu satu alasan (sebenarnya satu je alasan).”Ala, seganlah kak, seganlah Nisa.” Haha setiap kali itu juga aku dimarahi mereka. “Lor apa nak segan? Tak kira kena jumpa juga!Kak, jom kita paksa dia!”. Memang nakal betul lah angpa ni.

Tanggal 08 March 2009 aku dengan berbekalkan sedikit kekuatan untuk berjumpa dengan dua orang muslimah yang baru aku kenal di alam maya. Kami bersetuju untuk berjumpa di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia(UIAM) pada jam 10 pagi. Aku sampai agak lewat, kesian kat Nisa kena tunggu lama. Dalam perjalanan kak Niza ada ‘sms’ aku katanya dia lewat sikit.

Nisa bawa aku jalan2 dalam UIAM.MasyaAllah, besar dan Indahnya UIAM ni. Macam orang jakun je aku ni.Adesh!hehe..Tanx Nisa, ‘best’ sangat2 dapat jalan2 dalam UIAM. Nisa baik dan mesra orangnya.Walaupun sibuk dengan ‘exam’dia sanggup luangkan masa seharian bersama aku dan kak Niza. Otw nak ke marhalah Nisa, tiba2 kak Niza call habaq dia dah sampai. Adui tiba2 ja aku rasa seram sejuk. Kak Niza menyambut salam aku dengan penuh ramah mesra.Kak Niza tak mai sorang2 tapi dengan hosm3 dia, kak Zue. Kak Niza dan Nisa dalam dunia maya dan nyata sikit pun tidak berubah. Tetap mesra dan baik sangat.

Kami p makan sama-sama dan kemudian ke marhalah Nisa.Banyak yang kami sembangkan dan most of the topics about ILi. Rancak sungguh kami berbual sehingga tak sedar hari dah nak petang. Selepas ambil gambar di luar marhalah Nisa, kami pun berangkat pulang.Aku tumpang kereta comel kak Niza.

Sampai je di rumah, aku buka ‘souvenir’ yang kak Niza dan Nisa bagi. MasyaAllah aku sungguh terharu dengan pemberian mereka. Terima kasih =)Rasa macam tak puas ja jumpa tadi.Baru ja jumpa dah rasa rindu.Sejak pulang daripada perjumpaan singkat tersebut, aku asyik tersengih2 je sampai abang aku ketuk aku coz mengelamun panjang. Kak Niza hantar ‘sms’ ucapkan terima kasih dan dia berharap sangat kami akan berjumpa lagi. Tak sangka dia pun mengalami angau yang sama, asyik tersengih2 je.”La ingat akak je yang balik asiyik duk tersengih2 macam baru lepas jumpa boypren rupanya atul pun sama”.hahaha memang angau.

Apapun, aku sangat berharap agar Allah sentiasa merahmati dan melindungi ukhuwah ini agar kekal selamanya. InsyaAllah, jika dipanjangkan umur dan ada jodoh, kita pasti akan bertemu lagi.Lepas ni tak segan2 dah =)

"Kerana Ukhwah Itu Indah"


Related Posts



4 kritikan:

AsNiza said...

Alamak...di mana nie? cmne leh sesat kat sini pulak? hahaha..ingatkan susah la sangat nak carik..kacang je, kui3..

Anauhibbukafillah..semoga ukhuwah yg terjalin sentiasa mekar mewangi dan dirahmati Allah..^^

UkhwAh said...

waaa!!magic2..camna blh sesat smpai ke sini ni?
(gosok2 mata byk kali)..hehe..

tuia bahayanya..camna blh scan ceq ni?waaa!!

apapun welcome 2 d club ea mak ngah!(ant ikhlas dgn tak)kui3..

insyaAllah..semoga ukhwah ini sntiasa dlm perlindungan-Nya..aminn..

Masrurah said...

Salam..
alahai..
alangkah indahnya ukhwah itu...
mesti best kan dpt jumpa ..
jeles plak rse...
haahaha...

UkhwAh said...

w'salam wbt..

alolo..
kak mas nnt kita set tym jumpa ramai2 na?
org tu lps ni dh 'bebes'
jd boleh la jumpa sama2 ^_^
bila2 pun kan?
tunggu ceq!huk3!

tapi nak jeles ngn semua krew yg jmpa kat KLBF
25/26 ni!jeles2!sob3

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog