Monday, March 30, 2009

:. Mengapa Aku Berblog? .:

Monday, March 30, 2009 |
Bismillah..

Apakah tujuan aku berblog? Mungkin salah satunya kerana terpengaruh dengan orang2 yang kebanyakannya mempunyai blog dan aku pun rasa nak kenal juga apa itu 'blog'. Aku tak pernah ada diari untuk mencatat setiap peristiwa2 yang aku rasakan penting dalam hidup aku. Jadi dengan hadirnya blog ini dapatlah aku coretkan serba sedikit luahan hati, peristiwa maupun input-input yang pada dasarnya hanya ingin dikongsikan untuk diri sendiri. Ya untuk diri sendiri.

Pada awal penglibatan aku dalam dunia blog ni, semuanya adalah rahsia. Kawan2 tahu aku ada blog tapi mereka tak tahu di manakah blog aku dan itupun tidak ramai yang mengetahui hanya segelintir. Aku memang tak pernah terfikir untuk mendedahkan identiti blog ini kerana aku ingin jadikan ianya sebuah 'diari' yang menyimpan segala coretan diriku agar bila dah tua nanti aku masih ada kenangan di masa2 remaja (mahasiswa) yang dapat aku imbas kembali. Selain itu ianya menjadi salah satu inisiatif aku untuk meningkatkan pengetahuan terutama dalam bidang agama kerana bila ada blog aku teringin sangat untuk kongsikan di sini agar aku sentiasa muhasabah diri di samping meningkatkan lagi usaha aku untuk mendapatkan sesuatu ilmu dan mengamalkannya.InsyaAllah.

Namun sekarang aku sudah ada 'follower'!Semuanya secara kebetulan. Ada yang tersesat dan tidak kurang juga yang berusaha mencari kewujudan blog ku ini. Aku tak pernah menolak kehadiran kalian, malah aku gembira menyambut kesudian kalian untuk sama-sama berkongsi ilmu bersamaku. Terima kasih =) Namun aku dengan rendah hati menyatakan aku bukanlah si pujangga yang manis berkata2 dan aku juga bukan ahli agama yang bijak membahaskan perihal agama. Aku hanya seorang insan biasa yang serba kekurangan dan cetek ilmunya namun aku sangat berharap segala kekurangan itu dapat aku perbaiki dari semasa ke semasa.InsyaAllah.

Aku mulai sedar kehidupan aku sedikit berubah sejak kehadiran 'teman bicara' ini. Segala yang aku coretkan sedikit sebanyak adalah luahan daripada hatiku yang dalam. Aku memang agak pendiam dan aku lebih gemar menghabiskan masaku dalam bilik. Kalau tidak study, aku pasti mengerjakan tugas2 ku di ILuvIslam.com dan jika berkelapangan di blog inilah tempat aku meluahkan rasa hati. Mungkin sesetengah orang merasakan rutin harianku ini amat membosankan tapi Alhamdulillah aku bahagia hidup begini. Jika inginkan sedikit hiburan aku akan perdengarkan halwa telinga dengan radio nasyidfm dan jika inginkan kemeriahan aku akan kunjungi pula ILuvislam.com melihat post2 yang dihantar user sehingga kadang2 aku akan tergelak sendiri di samping mempelajari bab2 agama di sana. Alhamdulillah banyak ilmu yang diperoleh di samping dapat mengubati kesunyian dan kerinduan aku kepada keluarga.

Blog aku ini mungkin tidak seberapa dan mungkin juga tiada manfaat bagi kalian. Segala kekurangan harap tidak berkecil hati dan sudi dimaafkan. Tegurlah jika ada kesilapan dan sudilah kiranya berkongsi ilmu bersama-sama. Semoga jalan yang kita lalui dirahmati dan dipermudahkan oleh Allah swt. Aminn ya rabbal 'alamin..

"Siru 'ALa BaRakaTiLLah"


Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog