Saturday, February 14, 2009

:. Selamat Bercuti .:

Saturday, February 14, 2009 |
Bismillah..

InsyaAllah aku akan tiba di Malaysia jam 11.30 malam ini.Tak sabar rasanya menatap wajah emak dan ayah yang sudah semangat2 ingin menjemputku di LCCT. Sudah terbayang2 wajah emak, ayah, dan keluarga yang sangat2 dirindui..Semoga perjalananku dalam perlindunganNya..aminn..Sejak semalam satu per satu teman2ku berangkat pulang ke Tanah air.Perkampungan anak2 Malaysia semakin sunyi.Berkobar2 aku tengok!Tak sabar menunggu turn aku pula!

Segala kelengkapan dan hadiah2 yang ingin dibawa pulang telah aku siap2kan dan diletakkan di tepi sebelum dimasukkan ke dalam bagasi pagi nanti. Sudah tergambar wajah2 ceria keluarga terutama adik2ku apabila menerima hadiah daripadaku malam nanti. Selalunya begitulah mereka dengan riang tawa menerima buah tangan daripadaku. Emak, ayah, tok, abang2 juga sama. Semuanya happy setiap kali menerima pemberianku.Alhamdulillah bahagianya.

Tapi entah kenapa perasaan gembira bercampur hiba. Aku rasa sedih sangat nak melepaskan ILi untuk sebulan ini. Maklumlah di rumah tak da internet jadi tak dapatlah nak on9. Aku mohon cuti pun 3hari yang lepas itupun dalam keadaan sayu dan pilu. Kalau dulu masa exam pun aku takkan terlepas dari menunaikan tanggungjawab di ILi. Walaupun dah dapat cuti aku tetap degil juga nak masuk. Dapat lihat pun jadilah walaupun tak kerja. Sehari tak masuk macam cacing kepanasan.Kalau sebulan macammana ya? Pasti aku sangat rindu.

Sejak malam tadi hatiku sayu sangat. Aku hanya berharap semoga sepanjang ketiadaanku ILi akan baik2 aja. Aku sayang sangat kat ILi. Kalau boleh biarlah keharmonian dan kecantikannya sentiasa terpelihara. Aku percaya walaupun aku tak da, sahabat2 krew yang lain pasti akan menjaganya dengan baik.Ya betul!Semoga perlindungan dan rahmat Allah swt juga mengiringi perjalanan ILi yang amat kusayangi..aminn..Saya doakan dari jauh ya sahabat2. Semoga terus tabah dan bersemangat melebarkan usaha dakwah ini..InsyaAllah..

Doa yang sama juga buat nasyidfm.net, rumah keduaku ini. Pasti juga aku akan merinduinya. Sebelum mengenali ILi aku berjumpa dengan nasyidfm dulu. Alhamdulillah banyak sangat kenangan manis sepanjang bersama nasyidfm. Warga kerja dan sahabat2 nasyidfm juga sangat baik dan ramah. Selalunya sebelum pulang ke Malaysia aku pasti masuk dalam webchat untuk mengucapkan selamat tinggal. Aku sayang nasyidfm!Aku sayang ILi!Semoga kedua-dua buah hatiku ini sentiasa dalam perlindungan Allah swt..

wassalam..






Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog