Wednesday, February 4, 2009

:. Tarzan Malaya .:

Wednesday, February 4, 2009 |

Bismillah..

Alkisah, Kecik2 dulu aku ni nakai tahap orang tgk rasa nak baling dengan selipar ja!haha sabaq2!!Kalau sapa2 nak cari jaguh panjat pokok mesti depa mai cari aku termasuklah makcik2 kat umah aku tu (rumah lama berbelas thn yg dulu).Mula2 depa terkezut!mak aih anok zah ni!biar betoi!sampai ke hujung dahan di apanjat pokok aku!Atul!!turun lekas!satg makcik hbaq kat mak ang!turun2!!aku dengan muka selamba rock wat dek je..yang kawan2 aku termasuklah yg laki2 ni dah bertempiaran lari..aku bukan xnk turun tapi kalau turun 4sure nya ranting kayu hinggap kat badan aku nih!haha!Mak cik tu pun hilang la..dalam ati aku, mesti makcik ni p pgil mak aku!sikit2 nak mgadu!haha!

Dari atas pokok (tinggi wow!) Mak aku pun datanglah dengan gaya ala2 stone cold bwk hanger!wakaka!apa lagi kelam kelibut aku lari xcukup kaki!tah kat mana aku nyorok masa tu xigt dah!Balik petang tu aku dah pasrah dah nak dgr mak aku membebel..”Adik tu perempuan!awat p kerabat pokok cik limah tu?Xmalu orang duk tgk?baguslah tu perempuan pnjat pokok yang lelaki duk kat bawah kutip buah!terbalik!haih awatlah xdgq kata ni?Meh sini nak bg dgq sikit"..dengan penuh manja mak aku pun pulas lah telinga aku ni..adui sakit!nasib baik xcapang!haha!cian mak penat2 balik keja aku plok duk bg masalah!sabar neh~~haha!

Masa kecik2 aku mana main masak2, main kawin2, main anak patung semua nih!..apa?baby doll?aiseh ceq xlayan semua tu!kalau men gusti2 ceq layan!apatah lg yg ofer tu abg2 ceq yg sekepala!haha!Adeii ni pengaruh tak sihat dr abg2 la ni..salahkan mereka!maklumlah xdak adik bradik popuan, adik pun xdak lagi masa tu so jadilah mcmtu..sadis..

Nasib baiklah dah besaq ni sempat tobat..masa tu aku dlm darjah dua kut!wah lama dh!Raya puasa 3thn lepas, mak cik yang selalu aku tumpang umah dia kalau aku lupa bwk kunci umah, datang umah kami (umah baru)..Punya lah dia terkezut tgk aku!Boleh plok dia tanya, "zah ni sapa?Anak ang no bapa?aku yg tgh salam dia pun terbeliaq biji mata!tudia xkenai ceq dah cik bibah ni!bila pula aku ada adik bradik popuan yg len?!sabaq jalah!Aku senyap ja xkata apa..Biaq p la mak yg hadle..haha!!

Cik Bibah asik duk perhati aku ja!naik segan plok aku..katanya biar btoi ni atul?Yang kecik2 dlu sk pnjat pokok cik limah dpn umah tu?haha malu aku!kisah berbelas2 thn yg dulu!sabar neh~~Aku nyakatcik bibah!Cik bibah, nasib baik pokok tu dah tebang kalau tak mesti telinga saya jd capang!tergelak besar cik bibah!kui3!Dulu aku rapat sgt ngn makcik ni!rapat sgt2..Lepas kami pindah dah xjumpa dh smpailah raya 3hn lps tu..Jejak kasih!haha!Sebelum dia blk sempat plok dia duk menyakat aku, “zah jadilah kita berbesan ye?”Perghh mak cik ni!aku baru hbs matrik kot tym tu!Yang mak aku pun bkn main iyekan aje!sabar neh~~2thn lepas makcik tu dtg lagi tp aku kan kat cn..so dia xdpt la tgk menantu dia ni!haha!Perasan!Sibuk2 jg dia tnya khabar aku..ada jg org yg rindu kat 'Tarzan Malaya' ni!haha!Aku ngan mak gelak2 ja tym tu..mak kata aku memang nakai kecik2 dulu!nasib baik telinga xputus kalau tak mesti sampai sekarang xdgq kata!!haha mak mg lawak!

Apapun saya sayang mak n ayah saya!!wlaupun garang tapi maintain cun, hensem n best!!!Aku memang nakai..sabar neh~~~



Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog