Sunday, September 23, 2012

Kekasihku~

Sunday, September 23, 2012 |
Bismillahirrahmanirrahim..
"Milik siapakah gadis ini?
Milik siapakah hati ini?
Milik siapakah cinta ini?
Milik siapakah rindu ini?"



Sesungguhnya, Allah SWT yang Maha Pencipta, Pemegang hati, 
Pencinta sejati, dan Perindu yang abadi.
Aku tak layak menjadi kekasih-Mu, Allah
Namun ku sentiasa berharap dalam jaga dan lenaku Kau dekat denganku.
 Kerna,
Diri ini milik-Mu, hati ini milik-Mu, cinta dan rindu ini juga milik-Mu,
Jangan biarkan cinta lain melalaikanku daripada bersujud pada-Mu,
Peliharalah hatiku selalu dalam genggaman cinta-Mu, Tuhanku.

Peganganku hanya satu,
Engkau Tuhanku yang Agung sedang aku hanya hamba-Mu yang kerdil.
Engkau berhak ke atas hidup dan matiku,
Tuntunilah diriku dalam menggapai redha-Mu.




Related Posts



0 kritikan:

Salam Ta'aruf

My photo
Kebahagiaan Itu Adalah Sebuah Ketenangan dan Ketenangan Itu Adalah dengan Mengingati Tuhan..

Masa Itu Emas

Ukhwah Fillah

Followers

Hiburan Mendidik Jiwa

Jejak Kembara

 

Hadis Nabi

Doaku untuk-Mu

Bismillah..

Ya ALlah

Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Aminn..Ya Rabbal 'Alaminn..

Kalam Allah

Copyright © Lakaran Pena Kehidupan | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog